
A bátyámnak van a lehető legjobb végzettsége a családból. Szakács. Ezért minden ünnepi alkalommal nagy hasznát vesszük a szolgálatainak és a finomabbnál finomabb ételeinek. Karácsonykor és jeles alkalmakkor mindig ínycsiklandozó ételeket készít az egész családnak, ezért is várjuk mindig annyira a közös családi összejöveteleket. És, habár már nem szakácsként dolgozik, még mindig ugyanolyan finoman el tudja készíteni az adott fogásokat.
A munkájában volt egy kis zökkenő, amikor beköszöntött a koronavírus járvány, ami miatt a vendéglátás megbénult majdnem fél évre. Ebben az időszakban mindenki tanácstalan volt és nem tudta a bátyám sem, hogy miből tudna megélni a szakács munkája nélkül. Akkoriban még kicsi volt a lánya és éppen azon voltak a feleségével, hogy önálló életet kezdjenek és a saját lábukra álljanak. A járvány és a kijárási tilalom nagyon megnehezítette a dolgukat. Ez nemcsak számukra okozott komoly gondot, hanem mindenkinek, akinek félbe kellett hagynia az életét a vírus miatt.
Ekkoriban sokan kezdtek bele kisvállalkozások és egyéni vállalkozások létrehozásába. Sokan olyan cég alapításába kezdtek, amik még a mai napig működnek és egyre ismertebbé válnak. A cégalapítás menete azonban nem gyerekjáték. Egy jól működőhöz szükségünk van egy alapötletre, amin az egész vállalkozás terve nyugszik. Viszont rengeteg vállalkozás létezik manapság, ezért mindenképpen olyanra van szükség, ami kitűnik valamivel a többi közül és eredeti, azaz egyedi tervekkel rendelkezik. Ehhez kreativitásra és a megfelelő ötlet kivitelezéséhez induló tőkére is szükségünk lesz. Szerencsére manapság már pár tízezer forintból létre tudunk hozni egy sima vállalkozást. A kreativitás a nehezebb kérdés. Előállhatunk a legérdekfeszítőbb, frappánsabb ötlettel, valószínűleg más előttünk már előállt vele. Ezért maradt a szokásos módszer, hogy egy mindennapi céget alapítunk, aminek a hirdetése és a logója kreatív és figyelemfelkeltő.
Emlékszem, hogy nem is olyan régen még rengeteget kellett gondolkodnom egy frappáns reklámon a családi vállalkozásnak, amit a bátyám kénytelen volt elkezdeni. Az elméleti tervek után jöhet a bonyolultabb rész, ami annak idején a bátyámnak is komoly gondokat okozott cégalapítás során. A hivatalos papírmunkák, banki látogatások és megbeszélések, amik mind elengedhetetlenek egy cég alapításához. Mint kiderült, ez évtizedekkel ezelőtt járt ennyi macerával. Manapság napokon belül elindíthatunk egy vállalkozást, főleg, ha találunk hozzá megfelelő segítséget.
A bátyám felesége is besegített magában a vállalkozásban akkoriban és kézműves termékeik elkészítésében segédkezett. A vállalkozás ilyen jellegű termékeket árult, mert kiderült, hogy a sógornőm nagyon jól ért a kézművességhez. Ennek köszönhetően rengeteg olyan termék készült el, amiket az ország különféle pontjairól rendeltek. A kézműves csomagok ún. koreai pop témában készültek el, mert ebben az időszakban megnőtt az igény, a már eleve nagy népszerűségnek örvendő műfaj iránt. A kijárási tilalom alatt unatkozó emberek egyre több új műfajjal ismerkedtek meg és sokakból rajongók lettek ez idő alatt. A koreai pop kultúrájában lényeges pont, hogy a rajongók előszeretettel gyűjtenek példaképeikről, azaz a sztárokról fotókártyákat, kulcstartókat és bármilyen egyéb kiegészítőt. Ez még egyedibb, ha személyre szóló, kézzel készített terméket vásárolunk, amit egy másik rajongó készített. Nagy a kereslet az ilyen kézzel készített díszek és tartók iránt és pontosan ez az, amiből a családom vállalkozást hozott létre. Mivel a rajongók száma azóta sem csappant, sőt, inkább nőtt, ezért a kereslet és a rendelések száma is csak még inkább nő. A cégalapítás menetében az egyik legfontosabb teendő a hivatalos ügyek intézése. A szükséges papírok, engedélyek és banki ügyintézés. Ahhoz, hogy hivatalossá tegyük vállalkozásunkat és el tudjuk kezdeni saját bizniszünket, fontos, hogy rendelkezzünk egy olyan címmel, ahová be tudjuk jelenteni leendő cégünket. Sokak számára az első gondolat az lenne, hogy ezt saját otthonuk címére tegyék. De legtöbben nem is sejtik, hogy mennyi előnytől elesnek azáltal, ha ezt tényleg így teszik. Jogilag, ha egy életvitelszerűen használt épület címére vállalkozást jelentünk be, az épületre megszűnik az építményadó mentesség, az ingyenes kéményseprés és még a közüzemi számlák ára is nőhet, mert vállalkozás székhelyeként már piaci árszabásba helyeznek át minket. Ezekkel a mentességekkel jelentős mennyiségű pénzt megspórolunk a mindennapokban, ezért biztosan megérezné pénztárcánk is, ha már nem járnának ezek az előnyök.
„Ha saját otthonunkba nem érdemes vállalkozást bejelenteni, akkor milyen lehetőségek maradtak?”-jöhet ekkor a kérdés. Gyakran megoldást jelentenek erre a környék kiadó irodái és épületei, de előfordul az is, hogy nincs a városunkban, falunkban, talán még a megyénkben sem erre lehetőség. Ilyen például, ha egy alföldi kis tanyán lakunk. Ekkor jöhet szóba a székhelyszolgáltatás. A székhelyszolgáltatás egy olyan megoldást nyújt, ami megkönnyíti az újdonsült vállalkozók dolgát és a cégalapítás menetét. A székhelyszolgáltatásnak köszönhetően olyan irodákat bérelhetünk ki az erre specializálódott cégektől, ahova probléma nélkül bejelenthetjük vállalkozásunkat. Manapság már több székhelyszolgáltató cég működik, amik között csak a szolgáltatásokban és árakban lehet különbség. Érdemes összehasonlítani kínált szolgáltatásaikat saját érdekeinkkel, hogy a számunkra lehető legjobb opciót válasszuk.
A bátyám és a családja ezt az elégedettséget a GROSS székhelyszolgáltató cégnél találta meg. A GROSS székhelyszolgáltató cég több vidéki nagyvárosban és Budapesten is elérhető irodával rendelkezik. Részletek a szekhelyszolgaltatas24.hu oldalon érhetők el a cégalapítás menetéről.
Az ő meglévő, bérelhető irodáik mellett igyekeznek tovább bővülni az ügyfelek és vállalkozók igényeinek megfelelően. Azonban nemcsak ezen a téren nézik az ügyfelek érdekeit. Maga a szerződéskötés, ügyvéd jelenlétében zajlik, amit biztosítani tudnak számunkra, ha szükségünk van rá. A székhelyszolgáltatás úgy megy végbe, hogy az ügyfél a legjobban járjon. Fél, egy vagy két évre választhat a székhelyek közül és csomagjaikból és bármelyik opciót választjuk, mindenképpen kapunk egy ingyen hónapot ajándékba. A kedvező anyagi ajánlatok mellett, olyan előnyökhöz juthatunk, mint a cégtábla felszerelése, a tárgyaló termek használata és a kényszerintézkedések eltűrése. Cégtábla kötelező egy bejelentett cég címén, de ezt a székhelyszolgáltató cég intézi, ami nagyban megkönnyíti a leendő vállalkozók dolgát. A GROSS tárgyalótermet is biztosít számunkra arra az esetre, ha a cégalapítás menetéről vagy bármely más okból meg kéne vitatni valami fontosat. Illetve irodájuk több, mint évtizedes tapasztalattal rendelkezik az adótartozással kapcsolatos végrehajtásokban. Szintén nagy segítséget nyújt, hogy a hatóságok megbízott embereit beengedik székhelyünkre. Ugyanis előfordulhat, hogy mi magunk igencsak távol vagyunk magától a székhelytől. Ez azért lehetséges, mert a bejelentett címen található épületben nem muszáj magának a munkavégzés folyamatának végbe mennie. Akár egy másik megyében is lehet vállalkozásunk székhelye. Ez azt jelentheti, hogy az adott székhely címére érkeznek a vállalkozással kapcsolatos levelek. Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan jut el hozzánk a posta ebben az esetben? Alkalmanként el kell utazni a vállalkozóknak azért, hogy az irodából átvegyék a leveleket? Nincs szükség erre, hiszen a GROSS székhelyszolgáltató cég olyan szolgáltatást is biztosít számunkra, miszerint a beérkező leveleket továbbítják ügyfeleiknek vagy szkennelés után elküldik digitálisan. Ezzel akár több órás ingázást spórolhatunk meg magunknak. Sok pénzbe, időbe és fáradtságba kerülne, ha emiatt kellene órákat utazgatni. Ezzel rengeteget spórolhatunk.
A másik mód jelentős mennyiségű pénz megtakarítására, ha megfelelő helyen igényeljük a székhelyszolgáltatást. Ilyen például a Pest megye területén található Újlengyel, aminek különlegessége, hogy ezen a helyen a meghatározott adókulcs 0%, ezért iparűzési adó mentesen van lehetősége a vállalkozóknak bérelni itt. Ez viszont csak akkor érvényes, ha más területen nincs a vállalkozónak bérelt székhelye. Ehhez azonban mérlegelni kell vállalkozásunk bevétele és költségei szerint, de a GROSS székhelyszolgáltató kft oldalán találhatunk olyan segítséget, ami döntésünket befolyásolhatja. Több cikket is olvashatunk weboldalukon, amiben további tippeket is találhatunk. Az anyagi előnye mellett, az Újlengyel területe földrajzi fekvése szerint is kiváló, hiszen tulajdonképpen a főváros vonzáskörzete. Az Újlengyel területén elérhető kiadó irodákról még többet olvashatunk a GROSS székhelyszolgáltató cég weboldalán. Ezen kívül, az ott felsorolt módokon felvehetjük a kapcsolatot munkatársaikkal és megkezdődhet saját cégünk alapítása. Manapság sok székhelyszolgáltató cég létezik, de a bátyámnak az vált be, ahol a legkedvezőbb áron tudta igénybe venni a legkülönfélébb szolgáltatásokat és kezdő vállalkozóként a legkényelmesebb megoldásokat kapta. Ez a székhelyszolgáltató cég a GROSS és munkatársaik segítőkész csapata.