Ha azon gondolkodunk, hogy beszálljunk az online piacra, akkor az első lépésünk az, hogy webáruházat készítsünk vagy készíttessünk. A webáruház készítés viszonylag egyszerű folyamat, mielőtt azonban teljes gőzzel belevágnánk egy webáruház létrehozásába, érdemes átgondolni, hogy ez pontosan milyen feladatokkal is jár. Az első lépés meglehetősen egyértelmű a webáruház készítés folyamatában, és nagyon valószínű az is, hogy ha már ott tartunk, hogy elindítanánk a saját webáruházunkat, tudjuk is, hogy mivel kereskedjünk. Ez lehet bármi az általunk készített dolgoktól egészen az olyan termékekig, amelyeket olcsón, nagykereskedelmi áron be tudunk szerezni, és így nyereséggel tudjuk továbbadni. Az talán még fontosabb a weboldal készítés során, hogy mielőtt eldöntenénk azt, hogy milyen termékeket szeretnénk árulni a webshopban, teszteljük le, hogy van-e rá igény a vevők részéről. Első körben megkérdezhetjük erről az ismerősöket, vagy akár az online közösségeket.
Ezek mellett vessünk egy pillantást arra is, hogy mit és mennyiért kínál a konkurencia. Gondoljuk alaposan végig, hogy versenyképes árakon megéri-e nekünk az adott termékeket forgalmazni. Ha az első vizsgálataink azt mutatják, hogy csak pénzt veszíthetünk ezzel a befektetéssel, akkor próbáljunk meg kitalálni egy másik terméket. Ha meg van a termékünk, amit a webshopunkban kínálni szeretnénk, akkor a webáruház készítés során fontos meghatározni a megfelelő árat. Tulajdonképpen ez a legnehezebb feladata a webáruház készítés során, ugyanis, ha az árak túl alacsonyok, akkor pénzt veszítünk rajta, vagyis nem éri meg időt és pénzt fektetni a webshopba. Ha viszont túl magasak az árak, akkor nem tudunk majd elegendő terméket eladni.